Nabídka služeb

Společnost SPRÁVA DOMŮ s.r.o. nabízí komplexní služby v oblasti správy nemovitostí pro bytová družstva, společenství vlastníků jednotek a další soukromé subjekty. Naše služby zahrnují oblast provozní a stavebně technickou, ekonomickou, právní, správu online a poskytujeme i možnost zajištění správy společenství vlastníků jako profesionální předseda.

Provozní a stavebně technická oblast

  • vedení technické evidence budov, bytů, nebytových prostor a pozemků
  • zajištění potřebných oprav a údržby stavební části budov, společných prostor objektů, bytů a nebytových prostor v rozsahu dle platné legislativy. Důsledná selekce oprav na vrub vlastníka nemovitosti a vlastníka (uživatele) jednotky
  • zajištění předepsaných revizí a vedení evidence potřeby jejich obnovy
  • zajištění dodávek služeb spojených s užíváním budovy
  • zajištění kontroly technického stavu objektů, úklidu a informací pro vedení
  • správa odečtů energií a médií v bytech i nebytových prostorách včetně montáže a výměny měřidel
  • evidence počtu osob v jednotkách
  • posuzování záměrů nájemců a uživatelů (výměny zařizovacích předmětů, drobných úprav bez ohlášení, v režimu stavebního ohlášení a v režimu stavebního povolení) dle pokynů vlastníka
  • zajištění rozsáhlejších oprav a rekonstrukcí dle schválených návrhů, kontrola jejich provedení a správnosti účtovaných cen
  • pojištění nemovitostí a pomoc při likvidaci pojistných událostí 
  • zajištění vypracování projektové dokumentace pro provedení stavby včetně vyřízení stavebního povolení
  • zajištění vypracování podkladů pro vyhledání dodavatele stavby dle požadavku vlastníka nemovitostí a výkazy výměr a cenová kalkulace nákladů na stavbu – podklad pro výběrové řízení 
  • spolupráce při zadání realizace stavby dodavateli (získání a vyhodnocení nabídek dodavatelů, vypracování podkladů pro uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem)
  • zajištění technického dozoru investora, kolaudačního řízení, odstranění vad a nedodělků
  • analýza obsahu a rozsahu zakázky a předpokládaných finančních nákladů
  • stanovení zadání zakázky v souladu s požadavky vlastníka nemovitosti, vypracování zadávací dokumentace
  • předání výzvy uchazečům a zajištění prohlídek předmětných nemovitostí pro uchazeče
  • posuzování a hodnocení nabídek
  • předání výsledků zadavateli k rozhodnutí vypracování a rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky a řešení námitek proti rozhodnutím zadavatele
  • příprava smlouvy s vybraným uchazečem
  • napomáhá při zajišťování dotací
  • účast technika a účetní na shromážděních vlastníků, členských schůzích bytového družstva apod.

Ekonomická oblast

  • vedení účetnictví dle platné legislativy
  • sestavení roční účetní závěrky
  • zajištění přiznání k dani z příjmů právnických osob
  • předkládání vyúčtování nákladů spojených s provozem a údržbou nemovitosti formou roční závěrky, na vyžádání klienta formou měsíční závěrky
  • elektronické zasílání účetních výkazů na obchodní restřík k uložení do Sbírky listin
  • vedení mzdové agendy a zajištění následné kontroly ZP a OSSZ
  • vypracování vyúčtování daně ze závislé činnosti a daně vybírané srážkou
  • sledování splatnosti dodavatelských a odběratelských faktur
  • návrh způsobu financování oprav a investic a zajištění nabídek na komerční úvěr
  • čtvrtletní monitoring k úvěrům – čerpání a tvorba fondu oprav
  • evidence vlastníků a nájemníků jednotek
  • výpočet nájemného a stanovení výše záloh na služby spojené s užíváním bytu a příspěvku do fondu oprav
  • vypracování evidenčních listů, jejich průběžné změny dle potřeby klienta
  • evidence neplatičů, zasílání měsíčních upomínek, výpočet poplatků a úroků z prodlení, příprava podkladů pro soudní vymáhání pohledávek
  • vypořádání přeplatků a nedoplatků z vyúčtování služeb
  • zajištění inkasa plateb prostřednictvím sdruženého inkasa plateb – SIPO
  • archivace veškeré dokumentace vztahující se na spravovanou nemovitost

Právní oblast

  • vypracování nájemních smluv (byty, nebytové prostory a reklamní plochy) dle pokynu vlastníka
  • dohled nad plněním nájemních smluv (poškozování majetku vlastníka, užívání bytů a nebytových prostor bez právního důvodu nebo jejich protiprávní obsazení)
  • vypovídání nájemních smluv dle pokynu vlastníka
  • vypracování a předání podkladů pro soudní vymáhání pohledávek, výpovědi nájmu
  • na základě objednávky i zpracování soudních žalob a exekucí 
  • uzavírání smluv o dílo (na periodickou údržbu a rozsáhlejší opravy a rekonstrukce)
  • zajištění zastupování zájmů vlastníka týkajících se spravovaného majetku u soudu
  • návrhy na vklady a zápisy do Katastru nemovitostí při změnách vlastnických vztahů
  • zpracovávání smluv dle požadavku vlastníka (kupní, darovací, směnné apod.)
  • zakládání právnických osob (společenství vlastníků jednotek, družstva, sdružení vlastníků domu apod.)
  • rozdělení domu na bytové jednotky (prohlášení vlastníka, dohody o vypořádání spoluvlastníků, smlouvy o převodu bytové jednotky)
  • dohody spoluvlastníků o užívání domu ve spoluvlastnictví, dohody o úhradách spojených s provozem domu apod.)
  • vyřizování stížností, dotazů a oznámení
  • zajištění právní konzultace a poradenství

Profesionální předseda společenství vlastníků

  • správa domu ve věcech, které nejsou ve výlučné pravomoci vrcholného orgánu
  • uzavírání smluv na základě rozhodnutí shromáždění společenství
  • evidence vlastníků jednotek a povinnosti ve vztahu k veřejnému rejstříku
  • běžná agenda – stížnosti, doporučení a žádosti od členů
  • informování členů (dohodnutou formou) o své činnosti, o dění v domě a o věcných a finančních výsledcích správy společných částí domu
  • zajištění plnění usnesení ze schůzí shromáždění společenství, kterému odpovídá za svou činnost
  • svolávání shromáždění vlastníků – přípravu podkladů, rozeslání pozvánek, prezenci, řízení průběhu jednání a hlasování, zápis z jednání
  • zpracování a schválení věcného a finančního plánu oprav a investic
  • návrh výše záloh na úhradu za jednotlivé služby a způsob rozúčtování úhrad za služby na jednotlivé vlastníky, kontrola vyúčtování nákladů
  • vedení a archivace zápisů a usnesení a jejich případná skartaci.
  • aktivní vyhledávání příležitostí k úsporám ve všech oblastech správy a údržby domu při zachování kvality služeb
  • včasné plnění závazků vzniklé ze smluv a jiných závazků a povinností vůči třetím osobám, včasné uplatňování pohledávek
  • vymáhání plnění povinností stanovených členům, zejména úhradu dluhů
  • pravidelná kontrola objektu a ve spolupráci s odbornou firmou odstranění drobných závad

Elektronická správa

Součástí našich poskytovaných služeb je možnost zpřístupnění údajů zpracovávaných správcem prostřednictvím internetu. Zpřístupnění údajů je možné na úrovni pro statutární zástupce vlastníka, tak i jednotlivých vlastníků, spoluvlastníků, nájemcům bytů apod. Dle našich zkušeností přispívají tyto služby ke zvýšení transparentnosti správy, a to vzhledem k možnosti snadné kontroly činnosti správce, volených orgánů klienta a jednotlivých spoluvlastníků. Zpřístupněný prostor slouží i k ukládání dokumentů vlastníka, správce, společenství vlastníků jednotek, družstva, představenstva, výboru apod. Součástí elektronické správy je i možnost dohledatelné komunikace mezi vlastníkem a správcem. Samozřejmostí je zabezpečený přístup pouze pro oprávněné osoby. Elektronická správa umožňuje i efektivnější komunikaci s vlastníky bytů (družstevníky) nebydlícími v domě (mnozí pobývají i v zahraničí), případně s nájemci jejich bytů. Elektronická správa probíhá v prostředí Domy online.

V případě zájmu o naše služby vám rádi poradíme na adrese Čéčova 2248/44, 370 04, České Budějovice nebo nás můžete kontaktovat telefonicky či emailem.